استیتمنت
ایده ساخت مجموعه حاضر، از روند مفهومی آثار و دغدغه های چند سال اخیر حمیدرضا فتوحی بر آمده است.
بازار اشباع شده از محصولات حاضر و آماده برای مصرف که در چند عنصر ساده شده و انطباق موجود زنده با ذبح صنعتی آن که حکایت از آماده خواری تن پرورانه دارد. به نظر می‌رسد گفتمان حاکم بر جهان امروز، تلاش برای بی زحمت کردن مصرف صرف است.
حمین هوالی، آغاز و پایان پارودیک وضعیت انسانی است، که غریزه اش را پیش گرفته و غرق در توهم و شعار به خود می پیچد. وجد جنسی، بهره جویی های افراطی، اختلالات ادراکی و تکثیر در تمام سطوح و طبقات اجتماعی از ویژگی های موقعیت خلق شده است. فتوحی، خویش را در معرض مرضی می بیند که خود نیز عامل انتقال آن است؛ او نیز از اهالیِ همین حوالی است.
 
بیوگرافی

حمیدرضا فتوحی متولد ۱۳۵۲ و دانش‌آموخته‌ی دانشکده‌ی فنی دانشگاه تهران است. فتوحی فعالیت هنری‌اش را از دهه‌ی شصت به‌صورت خودآموز آغاز کرد و در سال 1374 با حضور در اولین دوسالانه‌ی مجسمه‌سازی ایران وارد فضای حرفه‌ای شد. وی در همین زمان به طراحی‌صحنه، ساخت دکور و عکاسی در عرصه‌ی سینما و تلویزیون نیز پرداخت که تا سال 92 ادامه داشت.

اما حضور پررنگ‌تر فتوحی در عرصه‌ی مجسمه‌سازی حرفه‌ای از ابتدای دهه‌ی 90 آغاز شد که حاصل این دوره‌ی کاری، شرکت در بیش از 15 نمایشگاه گروهی و برگزاری سه نمایشگاه انفرادی است. او همچنین سابقه‌ی عضویت انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران و انجمن هنر برای صلح را در کارنامه دارد.

از مهمترین نمایشگاه‌های گروهی که فتوحی در آن شرکت کرده می‌توانیم به نمايشگاه بی‌خوابی (insomnia)در آتن، نمایشگاه ۳۰مجسمه ٣٠ مجسمه‌ساز در گالری ايرانشهر و نمايشگاه گروهی  در گالری شمس پاريس اشاره کنیم.

آخرین نمایشگاه انفرادی حمیدرضا فتوحی با عنوان «خاور نه‌چندان دور» خردادماه 96 در گالری ساربان برگزار شد.

بروشور نمایشگاه: